כאשר הלקוחות נזקקים לשירותים או מוצרים הם נהנים מעולם המלא באפשרויות. עולם העסקים, שהוא בעצם שוק גלובלי אדיר, מציע ללקוחות מבחר רב של אפשרויות, כפי שלעולם לא היה לו. אך מנקודת המבט שלכם, בעלי העסקים, המשמעות של זה היא תחרות קשה. בכל תחום שלא נסתכל, נוכל לראות אינספור עסקים המציעים שירותים ומוצרים בעלי אופי דומה. אך כיצד אתם בעלי העסקים מתמודדים עם התחרות הזו?
האם ניתן להתמודד עם התחרות באמצעות מחירים אטרקטיביים ומבצעים? האמת שממש לא. הורדת מחירים יכולה להשיג את התוצאה ההפוכה. היא יכולה לגרום ללקוח לתפוס את המוצר שלכם כזול ונחות, ודווקא בגלל זה להעדיף את האחרים, גם אם יהיו יותר יקרים.
כמו כן הורדת המחירים פוגעת ברווחיות שלכם וגם אין לכם שום סיכוי להצליח להציע מחירים זולים לאורך זמן. במיוחד לא אם אתם מתחרים בעסקים גדולים וותיקים עם גב כלכלי חזק. אם כך מהו הפתרון?
הפתרון היחידי שיכול לעבוד הוא מיתוג העסק. כל עסק צריך מיתוג, בין אם זה עסק חדש או עסק קיים. ואם העסק צולע, יתכן שיש צורך במיתוג מחדש.
אין שני לרושם ראשוני
המיתוג מסייע לבדל את העסק ממתחריו, וזוהי השיטה היחידה שיכולה לגרום ללקוחות להעדיף את העסק שלכם על פני עסקים אחרים. המיתוג מטמיע בתודעת הלקוח אוסף של תכונות ותפיסות לגבי העסק שלכם, ואלו לא בהכרח קשורות באופן ישיר למוצריו. המיתוג יוצר רושם ראשוני, ומיתוג נכון מכניס כסף.
בכל פעם שהלקוח יראה את המותג הוא ייחס לו את התכונות הללו, וזהו יהיה אחד הגורמים המרכזיים אשר יגרמו ללקוח להעדיף אתכם על פני המתחרים ולפתח נאמנות אל המותג.
למתג את העסק כמו סטיב ג‘ובס
עסקים רבים אינם מבינים את מהות העניין של המיתוג. מבחינתם השקעה בלוגו ועיצוב האתר היא מיתוג. אך בפועל הדבר הרבה יותר מורכב. לוגו ועיצוב, כמו גם הטקסטים של האתר, הם רק אמצעים המבטאים את המיתוג.
אין די בלוגו יפה ועיצוב אטרקטיבי. כל פרט, בין אם זה באתר האינטרנט או בנקודות המכירה חייב לייצג את המיתוג של העסק. לפני שעוברים לעיצובים, יש צורך לאפיין את המותג ולקבוע את השפה השיווקית המחברת בין המותג לקהל המטרה. ורק כאשר אנו מגבשים את אופי המותג, אנו יכולים לבטא זאת בעיצובים ומסרים שיווקיים. לכל פרט יש משמעות, מהפונטים והצבעים בהם נשתמש ועד הטון העולה מן הטקסטים.
מיתוג העסק לא בא לידי ביטוי רק בסממנים החיצוניים, אלא בכל ההיבטים של פעילות העסק. זוהי הצורה שבה אתם מטפלים בלקוחות, מקצועיות המוכרים בנקודות המכירה, מארזי המוצר וכל מקום בו הלקוח בא במגע עם העסק שלכם. יש צורך באחידות ואותנטיות. אם למשל נרצה שהעסק ישדר מיתוג של חדשנות, הדבר חייב לבוא לידי ביטוי גם בפעילותו.
זקוקים למיתוג לעסק חדש? או אולי זקוקים להגדרה מחודשת של מיתוג העסק? אל תישארו מאחור בשוק התחרותי – צרו קשר וצוות המקצוענים שלנו יעזור לכם במיתוג העסק, השפה העיצובית, הלוגו, האתר וכל הסממנים המייחדים ומבדלים את העסק ממתחריו.