UI / UX הם מושגים שאתם שומעים הרבה בהקשר של פיתוח אתרים. השימוש באותיות האנגליות עשוי לגרום לכם לחשוב כאילו מדובר במושג טכני מתחום הקידוד, ולכן גם להמעיט בחשיבותם. אלו הם אולי דברים שעל הצוות הטכני לקחת בחשבון, אך בראש ובראשונה הם אלמנטים הקשורים לשיווק. הם משחקים תפקיד חשוב בשיווק דיגיטלי וחווית משתמש.
אז מה זה UI / UX?
UI הוא קיצור של User Interface, כלומר ממשק המשתמש. זוהי נקודת המפגש של האדם עם הטכנולוגיה והיא מתבטאת בצורות שונות המשפיעות בין היתר על המיתוג והבידול של האתר. ממשק המשתמש בא לידי ביטוי באלמנטים רבים באתר האינטרנט, החל מהעיצוב הגרפי, הפונטים שבהם נשתמש ועד התפריטים והכפתורים שבאתר. כולם יחדיו עומדים בבסיסה של האינטראקציה בין המשתמש לאתר. אנו רוצים שהיה תהיה נוחה, יעילה ומהנה.
UX הוא קיצור של User Experience, כלומר חווית המשתמש. זהו כל ה FEEL &,LOOK של אתר האינטרנט. אנו משתמשים בממשק המשתמש על מנת לבנות את חווית המשתמש שתעניק לגולש אתר ידידותי ונוח לשימוש. חווית משתמש דורשת פיתוח אלמנטים שונים בהתאמה אישית לקהל היעד, כמו למשל שפה גרפית, פונטים, מבנה העמוד וכו’. לצורך כך יש לבצע מחקר על קהל היעד ולהבין כיצד האלמנטים השונים משפיעים עליו. ממשק המשתמש הוא רק חלק מחוויית המשתמש, אך כאשר אנו מסתכלים על זה בגישה הוליסטית אנו צריכים לקחת בחשבון גם את ההיבטים הרגשיים והתחושתיים הבונים את חווית המשתמש.
למה אתם חייבים להשקיע ב UI / UX
בעוד אתרי האינטרנט הולכים ותופסים מקום מרכזי בשיווק והקשר של החברה עם קהל הלקוחות, איננו יכולים להתעלם מהתחרות הגדולה בתחום. בכל רגע נולד אתר חדש ומצטרף אל המרחב הווירטואלי, וזוהי סביבה תחרותית מאוד. בקלות אתם יכולים להיעלם ולהיבלע בסביבה הזו ולכן עליכם להשקיע ביצירת חווית משתמש מושלמת.
שיווק דיגיטלי הוא דבר חשוב, אך אם לא תצליחו להעניק חווית משתמש ייחודית ומבדלת, כל מאמצי השיווק שלכם עשויים לרדת לטמיון.
באמצעות השקעה בשיפור חווית המשתמש תוכלו להפוך את האתר לנגיש יותר עבור קהל היעד, ולספק להם את החוויה החיובית שתשאיר אותם באתר וגם תגרום להם לחזור אליו בהמשך. חווית משתמש ירודה תגרום לגולשים לנטוש את האתר שלכם במהירות.
חווית משתמש גם משפיעה על תהליכים פנימיים בתוך העסק וביחסיו עם הלקוחות. כאשר לקוחות אינם מצליחים למצוא באתר את התשובות לשאלות, כאשר הם אינם מצליחים להתמצא בין הפונקציות השונות הם פונים לעזרת שירות הלקוחות (אם לא מוותרים ומחפשים פתרון במקום אחר). כאשר הממשק מתוכנן היטב והוא אינטואיטיבי, הלקוחות יכולים לבצע את כל הפעולות בקלות וביעילות. כך אתם מפחיתים רבות מהפניות אל שירות הלקוחות.
ולכל אלו ישנו אפקט חיובי ההולך ומתעצם. אתם מפחיתים את שיעורי הנטישה, וזוכים בהעלאת דירוג האתר במנועי החיפוש. כלומר זה תורם למאמצי ה SEO ומתורגם בסופו של דבר ליותר תנועה, יותר לקוחות ויותר המרות.