כל מנהל מבין כי מיתוג הוא מילת המפתח בדרך להצלחה. עולם העסקים מתנהל בתנאים קשים של תחרות, כמעט שוק משוכלל. ולכן על מנת להצליח על העסקים ליצור לעצמם בידול ולהשקיע במיתוג העסק. אך ישנם מצבים בהם עסקים מגלים כי המיתוג שלהם אינו מביא תוצאות, וזהו הרגע לשקול מיתוג מחדש.
ישנן סיבות שונות מדוע מיתוג עסקי אינו מביא תוצאות. אין זה אומר שהמיתוג לא טוב, יתכן כי היה טוב, אך במשך השנים הפך ללא רלוונטי ואולי גם נתפס כמיושן. חשוב להבין כי אתם פועלים בשוק דינמי, השינויים בו הם רבים; אלו יכולים להיות שינויים טכנולוגיים, שינויים תרבותיים, שינויים בתחרות ואפילו משברים תדמיתיים שהעסק עובר.
השינויים בשוק יכולים לגרום למיתוג להפוך ללא רלוונטי, למשל יתכן כי קהל המטרה מזדקן, והעסק אינו מצליח להגיע אל הקהלים החדשים. מיתוג מחדש הוא למעשה מתיחת פנים לעסק שנועדה להחזיר אותו להיות רלוונטי ולכוון לקהל המתאים.
מתי כדאי לשקול מיתוג מחדש
להלן כמה דוגמאות למצבים איתם עסקים יכולים להתמודד:
- כאשר תחומי הפעילות של העסק משתנים – עסקים שפועלים לאורך זמן עשויים במשך הזמן לעדכן את מוצריהם ושירותיהם, בהתאם לשינויים שונים המתרחשים בשוק. לפעמים עסקים נאלצים להמציא את עצמם מחדש ולשנות את תחומי הפעילות, והדבר דורש מיתוג מחדש.
- משברים תדמיתיים – לעתים עסקים עוברים משבר הפוגע בתדמית שלהם בדעת הקהל וגורם להם לאבד את אמון הצרכנים. למשל חברת השוקולד, שהתגלו חיידקי סלמונלה במוצריה, תזדקק למיתוג מחדש על מנת לרכוש את אמון הצרכנים. מיתוג מחדש מאפשר לשדר לציבור כי החברה הפיקה את הלקחים והשתנתה.
- כאשר המותג נתפס כמיושן – יתכן כי העסק פועל במשך שנים רבות. בתחילת הדרך הוא נחשב לחדשני ופורץ דרך, אך במהלך השנים צצו מתחרים חדשים והענף בו העסק פועל עבר תמורות רבות. זה עלול להביא למצב בו העסק נתפס בעיני הקהל כלא רלוונטי, והלקוחות נוטשים אותו. מיתוג מחדש יכול להחזיר את העסק למסלול הנכון.
- כאשר המיתוג אינו מדבר אל הקהל הרלוונטי – אולי בזמנו נעשתה עבודה חובבנית, ואולי אלו שינויים שהתרחשו לאורך זמן. אך כיום המיתוג של העסק שלכם והשפה הגרפית שבה הוא משתמש אינם תואמים את קהל המטרה של העסק. זהו מצב קלסי שבו יש צורך לעשות מיתוג מחדש.
כיצד נעשה מיתוג מחדש
עוד לפני שמתחילים עם שלב הקריאטיב, חייב להתבצע תהליך אפיון. זהו תהליך שבו מנתחים מי הוא הקהל האידאלי עבור העסק ומהם המאפיינים הייחודיים של העסק. זוהי המסגרת הכללית המנחה את הקריאטיב ואולי החשובה ביותר. מיתוג מחדש הוא עבודה לאנשי מקצוע מתחום הפרסום, והוא יבוא לידי ביטוי בכל צורות התקשורת של החברה עם הקהל.
מרגישים שהגיע הזמן למיתוג מחדש? הצוות שלנו יסייע לכם להמציא מחדש את העסק, להגיע אל קהלי המטרה הנכונים ולהישאר רלוונטיים אל מול שוק משתנה. להצעת מחיר השאירו פרטים.