דף נחיתה הוא אחד הדברים החשובים לצורך שיווק באינטרנט והגדלת מכירות, ובימינו מי לא עושה שימוש באינטרנט לצורך השגת מטרותיו השיווקיות. כאשר אנו מדברים עם עסקים על דפי נחיתה, רבים נוטים להגיב ולהגיד ”אבל למה אני צריך דף נחיתה, הרי יש לי כבר אתר…“. מבולבלים קצת מכל הנושא? אז אולי כדאי להתחיל מהבסיס ולהסביר מה זה דף נחיתה ולמה העסק שלכם צריך אותו בכל קמפיין.
להבין באמת מה זה דף נחיתה
דף נחיתה, או כפי שהוא מכונה באנגלית Landing page, הוא דף אינטרנט יחיד ופשוט, זאת בניגוד לאתר האינטרנט שלכם שככל הנראה מורכב מדפים רבים. הוא מיועד על מנת להניע את הלקוח הפוטנציאלי לפעולה, כמו רכישת מוצר או שירות, או מילוי טופס עם הפרטים – כלומר כל הפעולות שיביאו להגדלת מכירות.
בכל קמפיין אתם מבצעים פעולות שיווק בפלטפורמות שונות, כמו למשל מנוע החיפוש של גוגל או רשתות חברתיות. ודף הנחיתה הוא הדרך היעילה ביותר להשיג המרות מהקמפיין.
התפקיד של דף הנחיתה הוא למקד את תשומת ליבו של הגולש במוצר או השירות שלכם. כלומר אתם פונים אל הגולש עם מסר ספציפי; וכל מבנה הדף, ניסוחו ועיצובו נועד להגדיל את ההמרה ואת ה ROI. זאת בשונה מאתר האינטרנט שלכם אשר עשוי למלא תפקידים שונים.
באתר האינטרנט שלכם יכול להיות מידע כללי על החברה, מוצרים ושירותים מגוונים, תמיכה טכנית ועוד. אלו הם דברים חשובים, אך כאשר רוצים להניע את הלקוח לפעולה אתם רוצים להיות ממוקדים.
דף נחיתה הוא כלי המשמש אתכם לצורך קמפיין באינטרנט. ניתן להפנות את הגולשים אל דף הנחיתה בצורות שונות, כמו למשל באמצעות קמפיין פרסומי בגוגל או ברשתות החברתיות . דף הנחיתה משמש כמשפך לידים והוא חלק אינטגרלי מהקמפיין.
דף נחיתה מסייע לכם להגדיל את המכירות
דף נחיתה הבנוי טוב משדר אל הלקוח הפוטנציאלי את המסר שזה מה שהוא חיפש. הגולש אינו מבולבל ממגוון השירותים או המוצרים שלכם. הוא נחשף לתוכן המציג בפניו את המוצר ומשתמש בטקסטים שיווקים, וגם תמונות, על מנת לשכנע אותו לבצע פעולה מסוימת – פעולה המקדמת את המכירה.
דף נחיתה לדוגמה
נניח ויש לכם נכס דיגיטלי, כמו למשל אתר של קורסים מקוונים בנושאים שונים. אתם רוצים לקבל לידים חמים, אבל אתם לא רוצים שהגולשים ילכו לאיבוד באתר ולא יבצעו את פעולת ההרשמה. לכן תעדיפו להריץ קמפיין שיווק בפלטפורמות שונות אשר יביא את הגולשים לדף נחיתה העוסק בקורס הספציפי שבו הם מתעניינים. כל התכנים בדף יתמקדו בהנעת הגולש לצורך ביצוע הפעולה שהיא הרשמה לקורס.
בניית דפי נחיתה היא אומנות
הגולשים מופנים אל דף הנחיתה מתוך קמפיינים במודל PPV או PPC, כלומר יש עלות לכל הקלקה או צפייה. ולכן תרצו גם לקבל החזר השקעה. אם הצלחתם לגרום לגולש ללחוץ על הקישור ולהגיע אל דף הנחיתה, הגדלתם פי כמה וכמה את הסיכויים שהוא יהפוך ללקוח. אך בכל רגע נתון אתם עשויים לפספס את הלקוח, כל טעות עשויה לגרום ללקוח לנטוש את הדף. הטעויות יכולות להיות מסרים לא ממוקדים, שפה שיווקית לא נכונה ואפילו תקלות טכניות הגורמות לו לוותר.
דף נחיתה שקולע בול
בחירת המילים ועיצוב דף הנחיתה הם דבר קריטי. הם צריכים להיעשות בהתאמה לקהל המטרה והמיקום שלו במסע הלקוח. לצורך כך אתם צריכים אנשי שיווק המתמחים בקופירייטינג ויודעים כיצד להציג את המוצר בצורה הנכונה וכיצד להניע את הלקוח לעבר הפעולה. חשוב גם להגדיר מטרה ברורה עבור דף הנחיתה ומה אתם מצפים מהגולש לעשות. כאשר זה נעשה נכון גדלים הסיכויים כי דף הנחיתה יביא לכם ליד חם או אפילו רכישה מיידית של המוצר.
רוצים להגדיל את המכירות אבל מבולבלים מהמושגים הטכניים? רוצים להפיק את המיטב מקמפיין המכירות שלכם? בכל יום שעובר המתחרים שלכם גונבים את הלקוחות, צרו קשר ואנו נסייע לכם לבנות דף נחיתה מנצח.