אתר e-commerce שימכור יותר – דגשים וטיפים

המכירות באינטרנט נמצאות בעליה, על הנתון הזה אנו לא יכולים להתווכח. זוהי מגמה של שנים והיא זכתה לרוח גבית בתקופת הקורונה. הטכנולוגיות המתפתחות והשינויים התפיסתיים של הצרכנים הביאו את הקניות באתרי e-commerce לדבר שכיח ומקובל.

זה לא דבר מובן מאליו, לפני קצת יותר מעשור הן התקבלו בחשדנות וספקנות. ישנם קהלים צעירים אשר הקדימו לאמץ את הקניות באינטרנט, אך היום הן מקובלות בכל הקהלים ובכל שכבות הגיל. ולאור ההצלחה של אתרי המסחר, עוד ועוד עסקים רוצים להיכנס לתחום. אך מהצד השני של המטבע אנו רואים עולם תחרותי. חנויות מסחר רבות אינן מצליחות להתמודד עם התחרות ואינן מייצרות לבעליהן הכנסות.

במאמר זה נביע לכם כמה טיפים להצלחה באתרי e-commerce. הטיפים יכולים להתאים לכל מי שנמצא בשלבי הקמה של חנות ווירטואלית או זקוק למיתוג מחדש.

עמוד ראשי מרשים

העמוד הראשי הוא הרושם הראשוני שאתם יוצרים בעיני הלקוח. החלטת הלקוח, האם לקנות באתר שלכם, יכולה להתבצע כבר ברגע הזה – עוד לפני שבחן את המוצרים והמחירים. לכן עליכם ליצור עמוד אטרקטיבי בשפה גרפית התואמת לקהל היעד של המוצרים.

הציגו בעמוד הראשי את המוצרים המובילים, להיטי המכירות האטרקטיביים ביותר עבור הלקוחות. זהו המקום להציג מבצעים אטרקטיביים ולהשתמש בעקרונות פסיכולוגיים המגבירים מכירות. למשל הציגו את המחירים המקוריים ואת מחיר המבצע. תוכלו גם להשתמש בעיקרון הדחיפות אשר הוכח כמעודד מכירות, למשל מלאי מוגבל או מבצע לזמן מוגבל. אלו מעודדים את הלקוח לבצע פעולה מיידית.

ניווט קל בין קטגוריות

חווית משתמש וניווט קל ופשוט בין קטגוריות הם דברים קריטיים בחנויות ווירטואלית. אתם רוצים שהלקוח יוכל למצוא בקלות את הקטגוריות המעניינות אותו. ארגנו אותם בצורה הגיונית ומסודרת. הימנעו מכמות אינסופית של קטגוריות, 6-7 קטגוריות הן מספיקות ובתוכן יכולות להיות קטגוריות משנה. וודאו שנוח להיכנס אל קטגוריות המשנה ושאין מדובר בתפריטים הנעלמים עם תנועה חדה של העכבר.

אתם רוצים למקד את תשומת הלב של הלקוח למוצרים עצמם ולכן הקפידו על דף מרווח עם שטחים לבנים. הימנעו מבאנרים וכל מיני דברים המבלבלים את העין.

רשימת מוצרים קלה לחיפוש

אפשרו למשתמש לבחון את רשימת המוצרים בצורה קלה בעזרת אפשרויות סינון (סינון לפי יצרן, טווח מחירים, מאפייני מוצר וכו‘). אל תחפשו כאן מקוריות, השתמשו בהצגה סטנדרטית של המוצרים כפי שהגולש רגיל לראות באתרים אחרים. לכל מוצר צריך להיות מידע תמציתי בולט ואפשרות להקליק למידע נוסף. אם רשימת המוצרים שלכם ארוכה, סדרו אותה במספר דפים.

עמוד המוצר

בנקודות מכירה אתם יכולים להשתמש במיתוג 5 החושים, אך באינטרנט אתם מוגבלים ולכן עליכם לפצות על חוסר היכולת למשש, להריח ולטעום את המוצר – זה נעשה באמצעות תמונות. השתמשו בתמונות באיכות טובה הממחישות את המוצר מכיוונים שונים. השתמשו בתמונה ראשית ותמונות גלריות המציגות זוויות אחרות.

חשוב שאפשרות ההוספה לסל והרכישה תהיה מודגשת וברורה. וודאו שדף המוצר מספק לצרכן את כל התשובות על גבי המוצר בצורה מאורגנת וברורה. גם המחיר, על כל רכיביו (כמו תוספת משלוח) צריך להיות ברור. תוכלו גם למנף את דף המוצר באמצעות המלצות על מוצרים משלימים או דומים.

אפשרויות תשלום

אל תגבילו את הלקוח לאפשרות תשלום אחת. תשלום בכרטיס אשראי הוא שיטה מקובלת ושכיחה, אך אולי נפלתם על לקוח המעדיף לשלם בפייפאל. לכן כדאי להציע מספר אפשרויות נוספות על מנת לא לשלוח את הלקוח לחפש את המוצר באתר מתחרה.

ולבסוף אל תשכחו להשקיע בשיווק דיגיטלי על מנת להגיע אל קהלי היעד ולהזרים תנועה של גולשים אל האתר.

פייסבוק
טוויטר
ווטסאפ
טלגרם

שלחו הודעה

נציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם