הרבה פעמים שואלים אותנו היכן כדאי לפרסם את העסק. במקרים רבים השאלות הם בסגנון של מה עדיף, פרסום בפייסבוק או פרסום בגוגל. ישנן אפשרויות פרסום רבות במדיה הדיגיטלית, אך השאלה מה יותר טוב היא אינה השאלה הנכונה. פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם, טיקטוק ואחרים הם כולם ערוצי פרסום לגיטימיים, אך השאלה היא איזה ערוץ פרסום מתאים עבור העסק שלכם.
על מנת לקבוע באילו ערוצי פרסום כדאי להשקיע חשוב להבין את המאפיינים השונים של כל ערוצי השיווק, וזאת אל מול קהל המטרה של העסק. יש צורך בשיטת עבודה תלת שלבית:
- עליכם לאפיין את הפרסונה האידאלי שאליו אתם רוצים לפנות. כלומר מי הוא הלקוח האידאלי שלכם.
- עליכם לאתר את הפרסונה האידאלי בערוצי השיווק השונים. כלומר היכן תוכלו למצוא אותו.
- עליכם להתאים את השפה השיווקית הנכונה, גם זו התואמת לאופי ערוץ הפרסום, אך גם תואמת לאופי הקהל.
שיווק לעסקים לעומת שיווק ללקוחות פרטיים
כאשר בוחרים את ערוצי הפרסום עלינו להבחין בין עסקים מתחום B2B, לבין עסקים מתחום ה B2C; ישנו הבדל מהותי באסטרטגיית הפרסום וערוצי השיווק שבהם נבחר. עסקים מתחום ה B2B הם עסקים המציעים מוצרים ושירותים לעסקים, ואלו B2B מציעים שירותים ומוצרים לצרכן הפרטי. בתחום B2B מדובר בקהל אחר הבוחן קריטריונים שונים. אותו אנו מוצאים פחות ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, ויותר בפלטפורמות מקצועיות כמו לינקדאין. אך אין מדובר אך ורק בהבדל הפלטפורמה, כל צורת העברת המסרים היא שונה.
ההבדל בין ערוצי הפרסום
לכל ערוץ פרסום ישנו אופי אחר. זה בא לידי ביטוי קודם כל גם באופי הגולשים. אנשי פרסום נוהגים לעקוב ולנתח את ערוצי הפרסום השונים. הם יכולים לזהות את הגולשים לפי חתכים דמוגרפיים, סוציו-אקונומיים, גיל, מגדר ועוד משתנים שונים. וזה רק הולך ומתעמק ויורד לפרטים קטנים כמו שעות הפעילות ברשתות החברתיות. אנשי הפרסום יכולים למתוח את הקו המחבר בין הפרסונה האידאלית שלכם, לבין ערוץ הפרסום שיאפשר להגיע אליו.
אך ערוצי הפרסום נבדלים לא רק באופי הגולשים העושים בהם שימוש, אלא גם בצורת העברת המסרים. לדוגמה אינסטגרם מיועדת עבור העברת מסרים ויז‘ולאית, היא יכולה להיות אידאלית עבור מיתוג בפני קהלים מסוימים וזוכה להצלחה בתחומים מסוימים יותר מאחרים. יוטיוב עושה שימוש בסרטי ווידאו, וגם זוהי צורה שונה להעברת מסרים המתאימה למטרות אחרות. ובאופן דומה לכל ערוץ יש את צורת ההתנהלות המתאימה עבורו.
העסק אינו צריך לבחור בין ערוץ זה או אחר, בהחלט מקובל להשתמש במספר ערוצי פרסום במקביל. אך חשוב לדעת כיצד להתנהל בכל אחד מהערוצים. באמצעות ערוצי פרסום שונים ניתן גם להשיג מטרות שונות.
עליכם גם להכיר את המודלים הפרסומים השונים, כמו למשל ההבדל בין PPC ל PPV (תשלום להקלקה ותשלום לפי צפייה). לכל קמפיין יש את המודל המתאים עבורו.
התנהלות לא נכונה, אשר יכולה יכולה להתבטא בבחירה לא נכונה של ערוצי הפרסום, ניהול קמפיין לא נכון והעברת מסרים לא יעילה, יכולה לגרום לכם להוצאות פרסום גדולות. אך מנגד אתם צפויים לתוצאות דלילות ומאכזבות. חשוב מאוד להתנהל בצורה נכונה על מנת למקסם את החזר ההשקעה מתקציב הפרסום שלכם.
אז באינסטוש או בפייסבוק?
רוצים לדעת היכן כדאי לפרסם את העסק? רוצים לבנות אסטרטגיית שיווק העושה שימוש בערוצי השיווק הנכונים בצורה אופטימלית? הולכים לאיבוד בין PPC ל PPV? חבל שתקציב הפרסום שלכם יתבזבז על טעויות; פנו אל המומחים לשיווק דיגיטלי‘ הצוות שלנו יתאים עבורכם את האסטרטגיה האופטימלית.