מעשה ביזם צעיר שפיתח מוצר נהדר ושימושי. לא היה לו ניסיון בשיווק, אבל בהחלט היה לו מוצר מוצלח. הוא ניסה לשווק אותו באמצעות חנויות וניגש אל בעלי החנויות והציג להם את המוצר. אך למרות האטרקטיביות של המוצר, הוא לא הצליח לשכנע את המשווקים להאמין במוצר; בעיקר מכיוון שהוא שידר להם חוסר ביטחון.
בעוד המתחרים, שאמנם הציגו מוצרים פחות מוצלחים, הציגו אותם מלאי ביטחון. המוצרים שלהם היו ממותגים ובעלי אריזות יפות ושידרו רושם מקצועי, זאת למרות שהיו נחותים מהמוצר שלו.
אותו היזם עצר ועשה חושבים. הוא הרגיש חסר ביטחון במוצר שלו ולא הצליח לשכנע אחרים להאמין בו. למרות שאובייקטיבית המוצר הוא בעל תכונות משופרות ביחס לאחרים. הוא פנה אל אנשי שיווק והחל להשקיע בתהליך מיתוג. לאחר מספר שבועות חזר לאותם המשווקים, הפעם מלא ביטחון עצמי – המוצר שלו דיבר בעד עצמו. הוא הוצג באריזות אטרקטיביות ושפה שיווקית המכוונת לקהלי מטרה ברורים.
הוא לא היה צריך להתאמץ להסביר מדוע המוצר שלו עולה על האחרים. הוא היה גאה במוצר שלו וסחף גם את המשווקים שהפעם האמינו בו.
מיתוג חזק מעניק לכם ביטחון
למרות שאתם בתור בעלי עסק מודעים לאיכות של המוצרים או השירותים שלכם, בפועל אתם עומדים בצלה של התחרות. אתם עשויים להיות מסונוורים ממתחרים שהשקיעו במיתוג מקצועי, ואולי אפילו יותר ממה שהשקיעו במוצר עצמו. הדברים הללו מערערים לכם את הביטחון העצמי ופוגעים במאמצי השיווק שלכם. בתור בעלי עסק אתם חייבים להקרין ביטחון, גם כלפי פנים וגם כלפי חוץ. עליכם לגרום לעובדים שלכם להאמין במותג, בעיקר ברגעים שבהם אתם מקימים עסק חדש והעתיד לא ברור. ואתם צריכים להקרין ביטחון עצמי כלפי השוק, מהשותפים העסקיים, המשווקים ועד הצרכנים.
השקעה במיתוג מתחילה קודם כל באפיון העסק, מוצריו וקהל הצרכנים. זהו רגע המאפשר לכם לחדד גם בעיני עצמכם את הזהות העסקית שלכם. זהו רגע לעצור ולחשוב למה הקמתם את העסק, מהו החזון ומהם הערכים שעומדים לנגד עינכם. זה מעניק לכם משמעות גדולה יותר וזה מחזק את הביטחון העצמי שלכם בתור בעלי עסק.
וכל אותו ייחוד עסקי ועולם של ערכים שאתם מביאים אתכם, בסופו של דבר יבוא לידי ביטוי בתהליכי המיתוג. כאשר תסתכלו על אריזת המוצר, על הלוגו של העסק או עיצובי אתר האינטרנט, תתחילו להיות גאים בעצמכם ותתמלאו בביטחון. אתם תוכלו לראות כיצד כל החזון העסקי שלכם הופך ממשהו תאורטי בראשכם, למשהו בולט שכל אחד יכול להבחין בו. אתם תראו איך ממעמד של שחקן חסר חשיבות בשוק, פתאום אתם עומדים בשורה אחת עם שחקנים גדולים ומוכרים.
גם העובדים שלכם ירגישו את הביטחון וירצו להיות חלק מההצלחה.
רוצים לעשות את המעבר מעסק חסר ייחוד ונחבא אל הכלים, לעסק בעל נוכחות חזקה, ממותגת ומלאת ביטחון? השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעת מחיר לבניית מיתוג.