חשיבות הייעוץ העסקי מתבטאת בזה שהיא מהווה את הפלטפורמה לצמיחת העסק. ככל שהייעוץ יותר ממוקד כך העסק יפיק ממנו תועלת רבה יותר. מטרת הייעוץ העסקי להפוך את העסק לכלי העובד עבור בעל העסק ולא הפוך.
על פי רוב, העסקים מתחלקים לשלוש קטגוריות עיקריות:
עסקים המתקשים באופן שוטף, עסקים המצליחים בתחומם אבל מגיעים לתקרת זכוכית ועסקים המצליחים מעבר לציפיות.
מטרת היעוץ העסקי היא להיות עזר לבעלים בקבלת החלטות נכונות ובביצוע הפעולות המתאימות לצמיחה ושגשוג של העסק, החל מהחלטות בדבר גיוס עובד או תמחור ועד החלטות כבדות יותר כגון הקמת חטיבה עסקית או שינויים חוצי ארגון.
ישנם בעלי עסקים מוכשרים מאוד בתחומם אשר מצליחים בדרכם העסקית לייצר הכנסות ורווחים. אולם הם נתקלים בפרדוקס הצמיחה ולא מצליחים לפרוץ אותו – עסקים כאלו צריכים הבנה של המצב ושל הבעיה ובעיקר מתן מענה אופרטיבי על מנת לצלוח אותו ולהתפתח.
ישנם כאלה המתקשים באופן שוטף, במקרה כזה צריך לעשות דברים אחרת. לעיתים קרובות הבנת המצב, ניתוחו והחלטות בדבר פעולות שיש לעשות הם אשר מהווים את פריצת הדרך. במקרים רבים בעל העסק הוא גם האדם היחידי בעסק, או לכל הפחות היחידי שמקבל את ההחלטות, ומרגיש שהוא עושה המון דברים ובעיקר מבין שהוא לא מספיק טוב בכל התחומים.
לכן ייעוץ עסקי יכול לתת מעטפת של ניסיון, ראיה רחבה של הדברים, היכן לשים דגש, הכוונה, עזרה בקבלת החלטות, ערכים מוספים של העסק וכו' אשר יכולים לשנות באופן מהותי את הצלחתו של העסק.
ענפי היעוץ העסקי כוללים – מכירות, שיווק, פיננסים, ניהול, מיתוג, אוטומציות, אסטרטגיה עסקית, אסטרטגיה ניהולית, אישי/מנטלי ועוד.
יעוץ עסקי נכון מפנה את הבעלים לפיתוח ומדייק אותו בעשייה רלוונטית לצמיחת העסק.
השורה התחתונה היא שאין נכון/לא נכון יש מתאים/לא מתאים!